E-defter başvurusu nasıl yapılır?

E-defter başvurusu nasıl yapılır?

E-defter başvurusu nasıl yapılır?

e-Defter uygulamasına, sadece elektronik ortamda başvuru yapılabilmektedir. Tüzel kişi olan mükellefler www.edefter.gov.tr/ adresindeki başvuru formu ve taahhütnamesini doldurarak, başvuruyu yapan kuruma ait mali mühürleri ile onaylamaları gerekmektedir.

Gerçek kişi olan mükellefler ise www.edefter.gov.tr adresindeki başvuru formu ve taahhütnamesini doldurarak, kendilerine ait Mali Mühür veya Nitelikli Elektronik İmza ile onaylamaları gerekmektedir.

Defterlerini elektronik ortamda oluşturmak, kaydetmek, muhafaza ve ibraz etmek isteyen gerçek ve tüzel kişi mükellefleri, e-Defter tutulması, kaydedilmesi, onaylanması, saklanması ve ibrazında kullanılacak Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB)’den uyumluluk onayı almış bir yazılım kullanmalıdır.

  • Mali Mühür / Zaman Damgası
  • Uyumluluk onayı almış yazılımın temini
  • Mevcut ERP içinde bulunan alanların e-Defter formatına göre güncellenmesi
  • Mükellef bünyesinde saklanacaksa Türkiye’de e-arşivleme imkanı olması